daily news
معرفی ۱۰غذای شگفت انگیزی چربی سوز
- اجتماعی

معرفی۱۰غذای شگفت انگیز چربی سوز

 

این روزها لاغری، دغدغه بیشتر خانم ها و آقایان است و برای لاغر شدن تقریبا هر روشی را امتحان می کنند حتی راه های سخت! نکته اول اینکه برای لاغر شدن باید صبحانه کامل را درست سر ساعت مشخص بخورید اما شام نخوردن باعث خواب راحت می شود.

اگر سیر و بی اشتها هستید خودتان را به خوردن غذا مجبور نکنید. مصرف مواد غذایی سنگین و چرب، روند هضم غذا را به تاخیر می اندازد. به این ترتیب بدن برای مدت بیشتری پر از کالری باقی می ماند و نیازی به کالری و انرژی جدید نخواهد داشت.

راه های سالمی برای سوزاندن چربی وجود دارند که نیازی به باشگاه هم نخواهند داشت. بدین منظور ۱۰ غذای بدون کالری که تاثیرات شگفت انگیزی در سوزاندن چربی دارند در ادامه مطلب معرفی می کنم.

۱-آووکادو

آووکادو منبع چربی های اشباع نشده. آووکادو به روش های مختلفی باعث سوزاندن چربی می شود. در تحقیقی کسانی که به مدت یک هفته روزانه یک عدد آووکادو مصرف می کردند سطح LDL (چربی بد) در بدن آن ها کاهش و سطح HDL (چربی خوب) افزایش یافت. آووکادو میوه ای بسیار مغذی است. ½ آن شامل ۴/۵ گرم فیبر همراه با مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. ۷۰% این میوه را آب تشکیل می دهد. آب و فیبر دو عامل بسیار مهم در چربی سوزی هستند و خوردن آن به مدت طولانی ایجاد حس سیری می کند.

 

۲-بلوبری

بلوبری منبع کاتچین (گونه ای آنتی اکسیدان) است. کاتچین ژن های چربی سوز در سلول های چربی شکم را فعال می کند و منجر به کوچک شدن شکم می شود. اگر دائما کاتچین مصرف کنید ۷۷ درصد سوزاندن چربی شکم را افزایش می دهید. بلوبری کالری بسیار کمی دارد و در عین حال بسیار مغذی است. مواد معدنی موجود در بلوبری مثل ویتامین C و منیزیم نقش بسیار مهمی در روند سوخت و ساز چربی بدن دارند.

 

۳-چای سبز

چای سبز در سوزاندن چربی به بدن کمک می کند. ۳ روش چربی سوزی چای سبز به این صورت هستند: بالا بردن متابولیسم و اکسیده کردن چربی، جلوگیری از تشکیل تری گلیسیرید، بالا بردن دفع سلول های چربی. هنگام مصرف چای سبز از طبیعی بودن و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید زیرا چای سبز طبیعی در بردارنده مقدار زیادی ECGC (اپی گالو کاتچین گالات) می باشد که ماده ای است زیست فعال و تاثیرات سوخت و ساز زیادی در بدن انسان دارد.

 

۴-بادام

درست است که بادام کالری زیادی دارد اما در کاهش وزن نیز موثر است. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و خوردن مقدار کمی از آن در روز در کوچک شدن شکم موثر است.

 

۵-سیب

سیب منبع فیبر و پکتین می باشد که مقدار سلول های چربی راکاهش می دهد. پلی فنول موجود در سیب سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند

 

۶-فلفل قرمز

غذای چربی سوز

فلفل قرمز تاثیرات حرارتی روی بدن دارد و می تواند با بالا بردن متابولیسم بدن ذخایر چربی را از بین ببرد. در آزمایشی جوانانی که وزن نرمال داشتند با مصرف نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز در طول ۴ ساعت ۱۰ کالری بیشتر از کسانی که فلفل مصرف نکردند سوزاندند. فلفل قرمز اشتها را کم می کند.

 

۷-کافئین

کافئین محرکی است که در قهوه، چای و کاکائو یافت می شود. مصرف کافئین چگالش اسیدهای چرب آزاد در رگ های خونی راافزایش می دهد.سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و باعث سوزاندن چربی و در نهایت کم کردن وزن می شود.

 

۸-بلغور جو دوسر

غذای چربی سوز

بلغور جو سرشار از فیبر است (حلال و غیرحلال). فیبر حلال باعث حذف و عدم جذب چربی می شود. غذاهای پر فیبر سطح قند خون را نیز کاهش می دهند.

 ۹-تخم مرغ

راز موجود در تخم مرغ، پروتئین آن است. پروتئین از طریق راه های مختلفی موجب کاهش وزن می شود زیرا بدن تان انرژی و کالری بیشتری بریا شکستن غذاهای پروتئینی نسبت به دیگر غذاها مصرف می کند. پروتئین همچنین موجب می شود از طریق حجم ماهیچه ها کاهش وزن داشته باشید. به این ترتیب ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی ها می سوزانند.

 

۱۰- سرکه سیب

راز آن در یک کلام، اسید است! محققان می گویند سرکه موجب به جریان انداختن ژن هایی می شود این ژن ها تولیدکننده آنزیم هایی هستند که چربی ها را در هم می شکنند. اگر علاقه مند به امتحان آن هستید، روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه بخورید. شاید رقیق کردن آن با نوشابه اجازه بدهد طعم بهتری را تجربه کنید.

 

 

About فاطمه

Read All Posts By فاطمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *